|
![]() |
|
11/11/07 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Τι είναι η Ευέλικτη Ζώνη Καινοτόμων Δράσεων Η ΕΖΚΔ στο 2ο Γυμνάσιο Νεάπολης Πρόγραμμα ΕΖΚΔ για το σχολικό έτος 2002-2003
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ Το μέχρι τώρα εφαρμοζόμενο Πρόγραμμα Σπουδών στα σχολεία έχει ως κύριο χαρακτηριστικό του τον πλήρη καθορισμό του περιεχομένου της παρεχομένης εκπαίδευσης άνωθεν και χωρίς να δίνεται σε διδάσκοντες και διδασκομένους η δυνατότητα διαφοροποίησης και επιλογής κάποιων, τουλάχιστον, παιδευτικών δραστηριοτήτων σύμφωνα με τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα. Παράλληλα, κυριαρχεί ο στενός διαχωρισμός της παρεχόμενης γνώσης σε στεγανούς γνωστικούς τομείς, χωρίς κάποια συσχέτιση, πράγμα που αντιβαίνει εντελώς στην καθημερινή ζωή, όπου το άτομο καλείται να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις του συνδυαστικά στη λήψη των αποφάσεων. Με τον τρόπο αυτό ακυρώνεται η όποια χρηστική αξία της γνώσης και γίνεται δυσνόητη στους εκπαιδευομένους η σχέση ζωής και σχολείου. Η Ευέλικτη Ζώνη Καινοτόμων Δράσεων (ΕΖΚΔ) έρχεται να αναπληρώσει, έστω και μερικώς, το κενό αυτό, προσφέροντας την ευκαιρία στους ανθρώπους που αποτελούν το σχολείο να εκφραστούν περισσότερο προσωπικά και ταυτόχρονα να λειτουργήσουν κριτικά και διαθεματικά, διαπιστώνοντας το ενιαίο και την πρακτική αξία της γνώσης. Η εφαρμογή της ΕΖΚΔ γίνεται πιλοτικά για το σχολικό έτος 2002-03 σε 50 σχολεία της Ελλάδας, με σκοπό να συναχθούν συμπεράσματα για τη γενική εφαρμογή του σε όλα τα σχολεία.
Η ΕΖΚΔ ΣΤΟ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ Το Σχολείο μας έχει την τιμή και την ευκαιρία να είναι για δεύτερη χρονιά ένα από τα τρία σχολεία της Θεσσαλονίκης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό. Για την πραγματοποίηση του προγράμματος αυτού το Σχολείο μας οργανώνει για φέτος 12 Ομάδες Εργασίας (ΟΕ) με μια ποικιλία θεμάτων. Σε κάθε ομάδα καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, που αναλύουν το θέμα από τη σκοπιά της δικής τους επιστήμης. Στις ομάδες μπορούν να συμμετέχουν μαθητές από όλο το Σχολείο, ανεξαρτήτως τμήματος, οι οποίοι κρίνουν ότι το θέμα τους ενδιαφέρει. Ο αριθμός των μαθητών που μπορούν να συμμετέχουν σε μία ΟΕ ποικίλλει από 20 έως 30, ανάλογα με τις δυνατότητες που προσφέρει το θέμα. Η συμμετοχή του κάθε μαθητή γίνεται με δήλωση στον υπεύθυνο καθηγητή της ΟΕ μέχρι να συμπληρωθούν οι διαθέσιμες θέσεις. Στις ΟΕ διατίθεται για την πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων τους ένα δίωρο την εβδομάδα με κυλιόμενο προγραμματισμό: Κάθε εβδομάδα το δίωρο θα παραχωρείται σε διαφορετική ημέρα και στη θέση διαφορετικών μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος. Οι δραστηριότητες των ΟΕ μπορούν να πραγματοποιούνται είτε μέσα στο Σχολείο είτε έξω από αυτό. Θεωρούμε ότι το Πρόγραμμα της ΕΖΚΔ είναι ένα ριζοσπαστικό βήμα προς την ουσιαστική κατάκτηση της γνώσης και την εξατομίκευση της μάθησης, που θα φέρει στην επιφάνεια ικανότητες και δεξιότητες, οι οποίες ως τώρα πνίγονταν μέσα στην ακαμψία του Ωρολογίου Προγράμματος. Ταυτόχρονα, θα κάνει το σχολείο πιο προσωπικό και ανθρώπινο, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να ασχοληθούν με κάτι που πραγματικά τους αρέσει και τα εμπνέει. Για τον λόγο αυτό φροντίζουμε να ενημερώσουμε όσο γίνεται πληρέστερα όλα τα μέλη της Σχολικής Κοινότητας, και κυρίως μαθητές και κηδεμόνες, ώστε η επιλογή της ΟΕ να μην είναι τυχαία και απερίσκεπτη, αλλά αποτέλεσμα μιας προσπάθειας για γνωριμία του παιδιού με τον εαυτό του, και να εκφράζει τα πραγματικά του ενδιαφέροντα. Μόνο έτσι η συμμετοχή δεν θα είναι άλλη μία υποχρεωτική αγγαρεία, αλλά μια ευκαιρία για ουσιαστικό κέρδος. ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΖΚΔ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2002-2003 1. Βιωματικά Μαθηματικά
Παπαστεργιόπουλος Στέφανος, Νικολάου Βασιλική, Λάμπρου Αναστάσιος
Κατανόηση της χρησιμότητας των Μαθηματικών μέσω της πρακτικής χρήσης τους στην καθημερινή ζωή. Κατασκευή από τους μαθητές οργάνων μετρήσεων που χρησιμοποιήθηκαν διαχρονικά. Έμπρακτες μετρήσεις σε ανοιχτό χώρο με τη χρήση της Γεωμετρίας και της Τριγωνομετρίας.
2. Ο φιλοτελισμός ως κίνητρο μάθησης.
Καρσισιώτης Ανδρέας, Σαφαλοπούλου Αθηνά, Βλέτση Ευαγγελία
Γεωγραφία, Ιστορία, Ζωολογία, Πολιτισμός μέσα από τις παραστάσεις των γραμματοσήμων. Συλλογή γραμματοσήμων και γνωστική αξιοποίησή τους.
3. Αντιμετώπιση και πρόληψη ατυχημάτων. Πρώτες βοήθειες.
Κατσάνης Κλώνης, Λενακάκη Νίκη, Κωνσταντινίδης Δημήτριος
Βασικές γνώσεις πρώτων βοηθειών σε ατυχήματα εντός και εκτός σπιτιού. Έμπρακτη εξάσκηση στην παροχή πρώτων βοηθειών.
4. Το παραδοσιακό τραγούδι και ο χορός ως έκφραση πολιτισμού από την αρχαιότητα ως σήμερα
Ζυμπιλιάδου Μαρία, Θεολόγου Ηλίας, Μαυρίδου Δέσποινα, Παναγιωτίδου Βιολέτα
Δημιουργία χορευτικού τμήματος Εκμάθηση παραδοσιακών χορών Παρουσίαση των χορών σε εκδηλώσεις
5. Θεατρική παιδεία.
Ινάχογλου Χρυσάνθη, Ανδρεαδέλλη Ελένη, Σαφαλοπούλου Αθηνά Νάστου Χαρίκλεια, Βλαχόπουλος Ιορδάνης Θεατρικό παιχνίδι, παιχνίδια ρόλων. Δραματοποιημένες περιστάσεις επικοινωνίας. Από το αρχαίο δράμα ως το σύγχρονο θέατρο. Θεατρική μουσική. Σκηνογραφία.
6. Ο συμβολισμός στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Σπυροπούλου Ευαγγελία, Νικολαΐδου Ευαγγελία, Σαφαλοπούλου Αθηνά
Ονομασία – Παρουσία Ζωγραφική – Ψηφιδωτά - Ξυλογλυπτική
7. Σχέσεις στα πλαίσια της δημοκρατίας και του σεβασμού των ατόμων
Καλαϊτζή Θωμαή, Διαμαντόπουλος Αναστάσιος, Βλέτση Ευαγγελία Ισότητα και ιδιαιτερότητες των φύλων Προσδοκίες του περιβάλλοντος Ρόλοι των φύλων που υπαγορεύονται από τους κοινωνικούς θεσμούς
8. Διασκεδαστικά Μαθηματικά
Ζέλιου Αθηνά, Λάμπρου Αναστάσιος Κουίζ, σπαζοκεφαλιές, παιχνίδια με βάση τα Μαθηματικά. Μάθηση μέσα από το παιχνίδι.
9. Η ιστορία μέσα από φωτογραφικά ντοκουμέντα
Συντομόρου Γαβριήλ, Χαλιμπάκη Ιωάννα
10. Ρύπανση του περιβάλλοντος
Παυλίδης Παναγιώτης, Καράογλου Θεόδωρος, Τρύπα του όζοντος Φαινόμενο του θερμοκηπίου
11. Η γλώσσα των αστεριών
Παντελίδης Αντώνης, Μούκα Παρασκευή, Λάμπρου Αναστάσιος
Μυθολογία – Φυσικές επιστήμες
12. Οι δρόμοι του κρασιού στην Ελλάδα
Νικούδη Βασιλική, Μούκα Παρασκευή, Παυλίδης Παναγιώτης
Παραδόσεις, Τεχνολογία Ο ρόλος του κρασιού στη ζωή μας
|
Τελευταία ενημέρωση της τοποθεσίας11/11/07